BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
CET II - accidente extreme, teren de joacă extremă

CET II - accidente extreme, teren de joacă extremă

la 21 December 2016 20:24
21 December 2016 20:24
Deşi era mai nou decât CET I de pe Borşului, CET II a fost închis primul atunci când a scăzut nevoia de energie a oraşului.
Scris de Raul Simea - Deşi era mai nou decât CET I de pe Borşului, CET II a fost închis primul atunci când a scăzut nevoia de energie a oraşului.

Trimite articolul

X

Alegerea a fost justificată şi de faptul că centrala a suferit două mari avarii în istoria sa recentă.

Explozii în exploatare

„Prima dată a fost o avarie care a distrus generatorul 3 şi a avariat grav turbina 3, în 29 decembrie 1990. S-au făcut reparaţii şi s-a cumpărat un generator nou, după care în 15 mai 1995 instalaţia a fost repusă în funcţiune”, ne-a povestit Cornel Fofiu, tehnician la CET, aflat la serviciu când s-a produs avaria. O vreme, l-a marcat evenimentul. „Odată, pe vremuri, mergeam la Beiuş cu un autobuz vechi şi un pneu a făcut explozie. Eu dormeam cu capul pe scaunul din faţă şi când am auzit zgomotul ăla, am sărit şi am început să caut panourile de comandă, până m-am dezmeticit că nu-s la CET, ci în autobuz”, ne-a povestit el o păţanie personală, de după prima avarie.

A doua avarie a fost şi mai urâtă şi, ulterior, a pecetluit soarta uzinei termoelectrice. În 8 martie 1998, la ora 18:59, s-a produs avarierea turbinei 2 şi incendiul s-a extins şi la turbina 3. Rotorul turbinei 2 s-a supraturat, a ajuns la 4.500 turații pe minut, faţă de 3.000, cât ar fi trebuit să aibă în mod normal. Părţi din turbină s-au dezintegrat şi au ieşit prin tavanul CET-ului, aterizând în zona Metro de azi.

Incendiul s-a extins apoi la rezervorul de ulei de la turbina 3. Instalaţiile au fost reparate din nou, turbina 3 a repornit în 31 noiembrie 98, iar turbina 2 în noiembrie 99. Când industria oraşului a căzut, pe măsură ce a devenit evident că oraşului îi e suficient un singur CET, uzina de pe Centură a fost închisă. Turbina 1 a fost vândută în ţările arabe şi acum întreaga platformă este dezafectată.

Turnul de joacă

După închiderea centralei termocentralei, coşul de fum al CET II a servit ca teren de joacă pentru practicanţii de sport extrem în mai multe rânduri. Un paraşutist pasionat de base jump ne-a relatat că are acest turn în palmaresul personal. La adăpostul nopţii, în 2009, a intrat în incintă „peste gard şi tiptil, printre câinii paznicilor. Mi-au luat urma, dar ca norocu , era speriat paznicul şi i-a chemat înapoi”.

A urcat turnul pe scara fragilă şi apoi s-a lansat de pe marginea turnului. „Mi s-a părut mai periculos să urc pe scara aia şubredă, decât să sar din turn”, ne-a povestit el. Nu că saltul în sine ar fi uşor. Spune că nu mai ştie de alţii care să fi încercat, din motive de pază – „dacă ar fi fost careva, ar fi fost din Ungaria, deşi nu cred, că e chiar dificil de intrat şi e greu de ajuns la o zonă de aterizare decentă”, zona decentă de aterizare depinzând de „vânt şi de eventuale incidente”.

Un alt „extremist” a ajuns ziua pe gura coşului de fum şi şi-a postat performanţa pe internet. Bănăţeanul Flaviu Cernescu – Balaurul, programator de profesie şi practicant de slackline, s-a filmat traversând diametrul coşului din CET II pe chinga tubulară. Filmul îi este dedicat orădeanului Ovidiu Bălan, care şi-a găsit sfârşitul în urma unui salt de pe acelaşi turn.

Trimite articolul

X
Taguri:
CET I ,
cet II ,
flaviu cernescu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Înscrieri deschise pentru Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2025
    AVE (Asociația pentru Valori în Educație) deschide înscrierile pentru Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2025, eveniment prin care recunoaște și face cunoscute contribuțiile aduse de directorii de școală la transformarea educației din România.

    România

    Ai intrat pe ANAF? Verifică repede – ai putea fi pe un site fals care îți fură datele
    Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) avertizează publicul cu privire la existența unui site fraudulos care imită aspectul și structura portalului oficial al instituției, cu scopul de a colecta ilegal date personale, financiare și fiscale ale utilizatorilor.

    România

    SURSE: Scandal la Cotroceni! Nicușor Dan nu va face o nominalizare de premier. Ilie Bolojan, implicat în confruntare
    Un scandal major a izbucnit, miercuri seară, la Palatul Cotroceni, după ce președintele României, Nicușor Dan, s-a opus categoric creșterii TVA de la 19% la 21%, propunere susținută de liderul PNL, Ilie Bolojan.

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Percheziții în Bihor și alte județe, la operatori de ride-sharing. Trei milioane de lei neimpozitați
    O amplă acțiune a polițiștilor din județul Timiș a vizat joi, 19 iunie, o rețea suspectă de evaziune fiscală în domeniul transportului alternativ.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tânăr, rănit după ce a intrat cu mopedul într-un cap de pod, în Brusturi. Nu avea permis, iar vehiculul era neînmatriculat
    Un accident rutier s-a produs în seara zilei de 18 iunie, în jurul orei 18:26, pe raza localității Brusturi.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Consiliul Județean Bihor a răspuns la întrebările privind proiectul Inelului Metropolitan de Nord
    Consiliul Județean Bihor a făcut publice răspunsurile la cele 9 întrebări ale Asociației pentru Apărarea Dreptului de Proprietate Privată, formulate printr-o cerere, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu privire la proiectul Inelului Rutier Metropolitan de Nord.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.