BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Centură metropolitană pe bani europeni

Centură metropolitană pe bani europeni

la 10 October 2013 09:20 Reactualizat la: 10 October 2013 14:29
10 October 2013 09:20 Reactualizat la: 10 October 2013 14:29
O centură a ZMO face obiectul unui proiect cu care edilul orădean vrea să atragă bani europeni.
Scris de erdei - O centură a ZMO face obiectul unui proiect cu care edilul orădean vrea să atragă bani europeni.

Trimite articolul

X

Actuala şosea de centură este, de fapt, aproape o stradă interioară a Oradiei. Par inutile tablele care marchează ieşirea din Oradea pe strada Nojoridului şi reintrarea în Grigorescu, după ce ai traversat cele patru benzi. Această realitate o constata zilnic cei care traverseaza drumul. Mai mult, a fost anticipată şi de fostul primar, Petru Filip. Acesta spunea că în maxim zece ani de la construire, şoseaua va fi mărginită pe ambele părţi de zone rezidenţiale, comerciale sau industriale.

În acest context, o nouă şosea, cu adevărat ocolotoare se justifică, cu atât mai mult cu cât s-a ivit posibilitatea de-a accesa fonduri europene pentru acest obiectiv.

Traseul acesteia este gândit astfel încât să ocolească pe la exterior comunităţile rurale din zona metropolitană. Primarul spune că a primit acordul primarilor din zonă, care s-au arătat interesaţi de dezvoltarea pe care o aduce o astfel de arterp rutieră.

Totuşi, este important ca acest proiect să fie susţinut la finanţator şi de Consiliul Judeţean, cu atât mai mult cu cât preşedintele CJ, Cornel Popa, este membru în consiliul ADR NV.

Construirea unei şosele de centură a Zonei Metropolitane Oradea(ZMO), mai puţin pe partea sa nordică, face obiectul celui mai recent proiect susţinut de primarul Ilie Bolojan şi finanţabil cu bani europeni. Drumul ar ocoli pe exterior mai multe comune din ZMO şi ar urma să creeze noi zone de dezvoltare inclusiv economică, zice Bolojan în sprijinul propunerii sale.

Traseu

„Conceptul de finanţare s-a schimbat. Printr-un parteneriat al Guvernului cu Comisia Europeană s-a decis că nu este eficient ca banii să se împrăştie pe proiecte mici, cu impact redus. Se vor finanţa, deci, proiecte mari, care afectează cât mai mulţi oameni şi atinge cât mai multe probleme”, spune Bolojan.

Pentru a atinge mai multe probleme, proiectul este astfel ambalat, încât să se refere, pe lângă aspectul rutier, şi la dezvoltare economică, la transport în comun integrat şi la pregătirea forţei de muncă. Costul drumului este estimat la 50 de milioane de euro, restul de fonduri, până la maximul de 75 de milioane de euro, sunt alocaţi achiziţiei de autobuze pentru OTL, care devine operator regional şi pentru amenajarea de spaţii de învăţământ pentru şcolile profesinale. Acestea ar urma să livreze forţa de muncă pentru parcurile industriale care, crede edilul, vor apărea de-a lungul noii centuri.

Traseu

Noul inel metropolitan propus de Bolojan, are două variante. Una mai lungă, urmează traseul Oşorhei, ocoleşte Alparea, ocoleşte Sânmartinul dincolo de Băile Felix, o ia către Hidişel, ocoleşte Nojoridul o ia pe pe lângă Sântandrei, traversează Crişul peste un pod din zona Sântion, ocoleşte Episcopia Bihor şi iese la drumul naţional înainte de Biharia. Varianta mai scurtă intersectează aceleaşi localităţi dar într-un inel mai strâns.

Din economii

Un bilanţ provizoriu al fondurilor europene cheltuite arată că s-au făcut economii importante în anii trecuţi, motiv pentru care Agenţiile de Dezvoltare Regională (ADR) au primit sarcina de-a lansa o nouă sesiune de licitaţie, pentru proiecte strategice din zonele lor. La ADR Nord-Vest nu s-a depus, încă, niciun astfel de proiect strategic. Sâmbătă, într-o şedinţă extraordinară a Consiliului local, proiectul inelului metropolitan va trece prin Consiliul local, iar luni va fi înaintat ADR-ului. Un studiu de fezabilitate ar putea fi terminat în două luni şi pe finalul anului, proiectul ar putea fi gata.

Sprijinit de …ZMO

Deşi firesc era ca un atare proiect să vină din partea Consiliului Judeţean – componenta sa „rurală” este evidentă, primarul de la Oradea este cel care a ieşit în presă cu ideea. Edilul spune că a purtat discuţii cu primarii comunelor afectate şi că are sprijinul acestora. Proiectul va fi avansat finanţatorului de ZMO. „Sper ca şi Consiliul Judeţean să considere că este un proiect destul de bun şi să-l sprijine, sau să vină cu unul la fel de bun. Acesta este proiectul care Primăria consideră că trebuie susţinut pentru Bihor”, ne-a declarat primarul.

„Este un proiect important pentru Oradea şi pentru judeţul Bihor – aici este cea mai importantă concentrare economică pe plan regional şi afectează 250.000 de oameni. Nu există judeţe puternice cu capitale slabe. Ca să dezvoltăm judeţul, trebuie dezvoltat centrul”, a mai expicat edilul.

Bolojan susţine necesitatea acestei centuri pe zona propusă din cauză că oraşul se dezvoltă spre câmpie, şi nu spre Nord. O centură pe Nord, altfel necesară, lipseşte chiar şi din cele mai îndepărtate planuri ale Primăriei. Edilul justifică omiterea acestei porţiuni prin faptul că o şosea ar fi prea scumpă, din cauza reliefului deluros.

Incep lucrarile la pasajul Centurii

 

 

Trimite articolul

X
Taguri:
centura oradea ,
fonduri europene ,
ilie bolojan ,
zona metropolitana oradea
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    România

    Revoluție în tribune: alcoolul revine pe stadioane, iar suporterii câștigă mai multă libertate

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Amenda pentru neîngrijirea unui teren din Oradea, anulată de instanță: „legea nu prevede o înălțime maximă a vegetației”
    Amendat de Poliția Locală cu 1.000 de lei pentru că nu și-ar fi îngrijit un teren, un orădean a obținut în instanță anularea sancțiunii despre care a susținut că ar fi primit-o din cauză că „agentul constatator a apreciat că lucrările (de întreținere – n. red.) nu au condus la rezultatul care să îl satisfacă”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Finanțare în valoare de 8 milioane lei pentru rețeaua de gaze naturale în comuna Toboliu
    Comuna Toboliu va intra pe harta localităților din Bihor conectate la rețeaua națională de distribuție a gazelor naturale.

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Finanțare europeană în valoare de aproape 1,5 milioane euro pentru modernizarea drumurilor agricole din Nojorid
    Primăria Nojorid derulează un amplu proiect de modernizare a infrastructurii agricole, finanțat din fonduri europene, în valoare totală de 1.491.000 de euro.

    România

    Solarii fără autorizație: gospodarii ar putea scăpa de birocrație în curtea proprie
    O propunere legislativă înregistrată recent la Senat vizează modificarea Legii construcțiilor, în sensul de a elimina obligativitatea autorizației de construire pentru solariile și serele amplasate în curțile sau grădinile din jurul locuințelor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bar din Gara Oradea, închis temporar pentru că a servit cu alcool un client băut
    Un caz mai puțin obișnuit s-a aflat recent pe rolul Judecătoriei Oradea, care a fost chemată să soluționeze o plângere formulată de reprezentanții unui bar din gara orașului. Barul respectiv a fost sancționat de polițiștii de la Serviciul Transporturi Feroviare cu avertisment și cu oprirea activității pentru o perioadă de 20 de zile. Motivul: angajații barului ar fi servit cu alcool un client, deși acesta s-ar fi aflat deja într-o vădită stare de ebrietate.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.