Beniamin Rus subliniază cum documentația de corespondență între firma sa și CNAIR s-a ridicat la un volum de 9.000 de pagini, pe tronsonul pentru care a semnat deja. „A trebuit să semnez 9.000 de pagini. Dacă CNAIR mi-a cerut atâta, oare ce mi-a putut cere?”, este întrebarea retorică pusă de Rus, ca o reacție la decizia de dată recentă, emisă de Curtea de Apel București. Instanța a cerut Companiei de Drumuri – CNAIR – să reevalueze ofertele pentru lotul 2 Chiribiș – Biharia, din autostrada de Bihor, considerând că CNAIR a fost superficială și nu a cerut destule documente justificative de la Selina – Trameco, compania desemnată câștigătoare. Austriecii de la Strabag au fost cei care au contestat în instanță rezultatul pentru lotul 2, după ce pierduseră la CNSC.
Contestația Strabag și decizia Curții de Apel București aduc noi întârzieri în construcția autostrăzii în Bihor, după ce CNAIR a reziliat deja, de-a lungul anilor, două contracte de execuție, cu Bechtel (SUA) și Corsan (Spania).
„Prețurile sunt ferme”
„Vine și spune că nu se pot justifica prețurile. Însă nimeni nu poate modifica prețurile la materialele de construcții, deoarece sunt ferme. Doar cantitățile se pot modifica, mai mari sau mai mici. În rest, prețurile sunt ferme, nimeni nu poate modifica un leu în plus, decât în situația în care există o escaladare de prețuri. Sigur, după ce facem proiectul, cantitățile noastre s-ar putea să se miște, iar OUG (ce a modificat salariul minim din sectorul de construcții – n.red.) va putea modifica manopera. Însă nu e voie să îmi vadă politica mea de prețuri”, reacționează Rus la decizia Curții de Apel, sesizată de Strabag.
„Ei lucrează cu subcontractori”
Patronul firmei Selina are o convingere legată de contestația depusă pentru lotul 2: „Eu sunt la localizat doar 15 kilometri de lucrare, sunt companie locală. Ei, dacă lucrează, lucrează cu subcontractori (ceea ce duce la creșterea prețului – n.red.). Vor doar să încurce. Și contestația au făcut-o în ultima clipă”, își varsă oful patronul Selina, deranjat că în loc să-și facă organizarea de șantier pentru ambele loturi, de la graniță până la Chiribiș, va fi nevoit să se concentreze doar pe cei 5,35 kilometri, între granița cu Ungaria și Biharia, la intersecția cu DN 19 Oradea – Satu Mare.
„Miercuri avem prima ședință comună cu CNAIR și tot miercuri suntem invitați la Guvern, pentru salariul minim pe ramură. La autostradă vom avea cel puțin 25 de angajați personal TESA”, anunță Rus, deranjat, totuși, că va trebui să-și plătească o femeie de serviciu cu minimum 3.000 de lei brut, salariul minim pe ramură, aplicabil companiilor de construcții.
Și asocierea româno – croată Construcții SA – Hidroelektra Niskogradnja a contestat la CNSC, cu succes, motivul din care au fost descalificați, pentru lotul 1 Suplacu de Barcău – Chiribiș. După descalificarea acestei asocieri, Selina – Trameco a fost evaluată ca având cea mai avantajoasă ofertă.
[related-post post_id=”2182767″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!