„După părerea mea, e o atingere gravă a bunului persoanei. E o atingere la proprietate privată. Hotărârile consiliilor locale sunt considerate, într-adevăr, legi în sensul larg, însă cred că ar trebui să aibă prevalenţă legile emise de legislator şi legislaţia europeană, care este foarte drastică în ceea ce priveşte dreptul la proprietate privată”, a declarat public maestrul clujean Gheorghiţă Mateuţ.
De pildă, Primăria Amsterdam îşi asumă costurile legate de degajarea străzilor de maşinile parcate ilegal, şoferii suportând doar amenda rutieră.
Model de contestaţie
Iar renumitul avocat Gheorghe Piperea, co-autor al statutului profesiei de avocat din 2004, a obţinut, pe 19 februarie 2010, prima sentinţă prin care Poliţia Rutieră a fost obligată la despăgubiri pentru emiterea în mod ilegal a unei dispoziţii de ridicare a unui autoturism, mai exact a unei maşini parcate în Sector 6 Bucureşti.
Odată acest precedent creat, Gheorghe Piperea sfătuieşte şoferii să nu mai cheltuie cu avocaţii, ci să-şi întocmească singuri contestaţia, după modelul postat pe site-ul www.piperea.ro
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!