Potrivit celor transmise de către Eugen Cecan, director al APDRP Cluj, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş şi directorul general al CNADNR, Cătălin Homor vor vizita vineri şantierul, pentru a vedea gradul de mobilizare al constructorului spaniol. „Domnul secretar de stat Boloş a dat ordin ca până cel târziu în 16 septembrie constructorul să se mobilizeze. Dacă nu s-au mobilizat, probabil că se va rezilia contractul”, ne transmite Cecan, care nu crede, totuşi, în această variantă. Nu după ce s-a reziliat deja o dată, cu Bechtel. „Vom merge la Suplacu de Barcău, vom fi şi la organizarea de şantier de la Chiribiş. Mergem pe tot aliniamentul, ca să vedem gradul de mobilizare”, declară şeful APDRP Cluj. Termenul de finalizare a tronsonului 3C Suplacu de Barcău – Borş, în 2017, este deja imposibil de atins, din cauza întârzierilor datorate, aparent, firmei constructoare. „Probabil că li se va da o extensie de timp. Preferabil să tragi de ei, decât să reziliezi contractul, ce aduce alte întârzieri, de minimum un an”, precizează Cecan.
În masterplanul de transport al României, până în 2020 este prevăzută darea în circulaţie a tronsonului 3C Borş – Suplac, respectiv prelungirea autostrăzii dinspre Cluj spre Oradea, însă tronsonul sălăjan rămâne unul doar în planuri. Ceea ce înseamnă că va fi o autostradă frântă Oradea – Cluj. În schimb, potrivit masterplanului, se va putea circula pe autostradă de la Cluj până la Sibiu. De asemenea, ar urma să fie gata integral şi tronsonul Nădlac – Timişoara – Sibiu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!