Purtătorul de mesaj al campaniei este Florin Grozea de la HI-Q, care apare şi în spotul video al campaniei, difuzat de televiziuni.
Publicul ţintă sunt utilizatorii internetului, îndeosebi a platformelor de socializare sau messenger.
„Adolescenţii caută continuu noi contacte, prietenii, iar acest lucru, pe fondul unei oarecare tendinţe de teribilism, poate conduce la creşterea riscului de victimizare. Prin campanie, publicului ţintă îi vor fi transmise recomandări pentru utilizarea în siguranţă a Internetului”, spune comisarul de poliţie Ioana Indrieş.
Prin această campanie poliţiştii nu doresc să descurajeze utilizarea internetului, ci să înveţe elevii că e nevoie de respectarea câtorva reguli minime de autoprotecţie.
Recomandările preventive ale poliţiştilor privesc protejarea datelor personale, protejarea parolei, evitarea întâlnirilor cu persoane cunoscute pe internet sau anunţarea părinţilor despre intenţia unor astfel de întâlniri, selectarea atentă a imaginilor pe care le postează pe internet, respingerea unor contacte „agresive” venite din partea altor persoane şi anunţarea acestor incidente.
Un alt aspect pe care poliţiştii vor să îl pună în atenţia tinerilor este pornografia infantilă pe Internet, infracţiune care riscă să se răspândească tot mai mult şi care se pedepseşte cu închisoarea de până la 12 ani. În cazul infractorilor minori, pedeapsa se înjumătăţeşte.
Din statistica oferită de Poliţie, 70% dintre elevii de gimnaziu au întâlnit întâmplător pe Internet mesaje indecente sau pornografice.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!