Săptămâna viitoare, reprezentanții Guvernului sunt așteptați la Oradea pentru a semna măcar unul din cele trei contracte de proiectare și execuție aferente loturilor Autostrăzii A3 Transilvania, din județul Bihor.
Singurul lot unde lucrurile sunt clare este Lotul 3 Borș – Biharia, lung de doar 5,35 kilometri. Selina – Trameco, grupul patronat de Beniamin Rus este câștigătorul licitației, unde a participat în asociere cu slovacii de la Vahoslav SK, Drum Asfalt Paleu și East Water Drillings, din București.
Semnarea contractului întârzie deja de mai bine de o lună și jumătate, de când s-a anunțat oficial câștigătorul. Chit că rezultatul licitației pentru acest tronson nu a fost contestat de vreun concurent.
Loturi cu probleme
Nu același lucru s-a întâmplat și pe Lotul 2 Chiribiș – Biharia (28,55 km), unde Strabag a contestat licitația adjudecată de Selina – Trameco. După ce au pierdut contestația la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, austriecii au introdus acțiune în instanță, astfel încât demararea lucrărilor pe acest tronson stă sub semnul întrebării!
Selina – Trameco a participat și la licitația pentru Lotul 1 Chiribiș – Suplac (26,35 km), însă CNAIR nu a dat încă un câștigător pentru această licitație. Chiar dacă, având în vedere faptul că constructorul local Selina – Trameco a câștigat și celelalte două loturi din autostrada bihoreană, ar fi de așteptat ca Bucureștiul să dea lucrarea aceluiași constructor.
Patronul acestei companii, Beniamin Rus și-a anunțat deja nerăbdarea de a începe lucrul la autostradă, subliniind capacitatea grupului său de firme de a duce în spate asemenea lucrări de anvergură, pentru care s-a asociat cu una dintre cele mai mari companii de infrastructură din Slovacia – Vahostav SK – specializată pe structuri suspendate, din beton.
Citiți principiile noastre de moderare aici!